Felles for bildene er at de er laget, ikke tatt. Dvs hoveddelen av bildebehandlingen er foretatt på datamaskinen. Flere bilder settes sammen, sluttresultatet er altså "kompositter". Bildene kan deles i kategoriene "Landscapes", "Cityscapes" og "Stories"
Utstillingen Antydninger viser egentlig begynnelsen på tre forskjellige utstillingstemaer.
Opprinnelig var det intensjonen at utstillingen i Fotografiens Hus kun skulle bestå av bilder som tydeliggjorde behovet og mulighetene for å gi seg selv den mye omtalte, men for mange sjeldent opplevde langsomme tiden. Dette gjøres gjennom å sette bybilder med høy puls og intensitet opp mot harmoniske og avslappede landskapsbilder (Helter Skelter vs. "Yer Blues I).
-Disse bildene utgjør fremdeles en stor del av utstillingen, men siden denne serien ble påbegynt har en annen serie kommet til. Som by og landskapsbildene antyder også denne nye serien stemninger og tilstander, men skiller seg ut ved at den går lenger, og gjør historiene noe mer ferdige for betrakteren (The traveller og Evolution #1 for eksempel).
Det siste og tredje temaet er representert kun ved ett bilde (Flying Saab). Dette er nærmest et biprodukt av Bjørnlands bildemakeri, og kommer fra han forkjærlighet for gamle biler. Våren neste år vil serien Former Glory med stemninger fra bilkirkegårder bli vist ved Motormuseet på Strømmen.
-Til sammen viser disse tre delene en ny utvikling av det som en gang var fotografi, og som for tiden leter etter en ny betegnelse. Farger og flater er vesentlige for Bjørnland. Kravene til estetikk og enkelhet for betrakterens øyne skal tilfredsstilles selv om temaene ikke alltid er de enkleste og mest behagelige.